Best of Homár

Best of Homár

Adjon hálát a sorsnak, hogy nem Márk szomszédja!

2016. május 24. - atpijkamo

Terézágyú [16:35:07] De jó, hogy nem Márk a szomszédom!

Kimoderálva: The Crazy One, akit kibaszott a helga mert mocskos [16:38:50] Márk, a pingek, még ípék mérése helyett a kicsiny faszoddal játszhatnál többet. Tetszeni fog...

Terézágyú [16:42:08] @The Crazy One, akit kibaszott a helga mert mocskos:

Jaj, ne legyél ilyen durva...

Különben is még a pornó is szakadozik, ha ekkora a laaaaaaaaaag.....

atpijkamo100 [16:49:15] Ez annak az eredménye, hogy agyhalottak rohannak a 120 Mps internetért, de kiderül, hogy az csak a szolgáltató központjáig érvényes. Aztán a maradék kicsike sávszélességen verekszenek.

Torrentezzél, azzal elvehetsz másoktól jó sok sávszélességet, ők is azzal veszik el előled.

Mert 5 Mbps az már derogál a hipszternek. Könyörgöm, 33 kbps-tel interneteztünk egykoron.

Lányom kevesellte a 18 Mbps-tet a 4k adásra. Mondtam, töltsd le a filmet, és megnézed offline. De az neki macerás, ő kattingatni akar, és azonnal.

B+ 4k.


Terézágyú [16:52:45] @atpijkamo100:
"Mondtam, töltsd le a filmet, és megnézed offline. De az neki macerás, ő kattingatni akar, és azonnal."

Hát igen...
Én annyira megszoktam a letöltést, hogy a yt-videjókat is mindig letöltöm, amelyek érdekelnek...

atpijkamo100 [16:53:58] 172.217.19.206
Registrant: Google Inc.
City: Mountain View
Country: United States
State: California

Majd 120 megabitet allokálnak neked a transzatlanti kábelen. (Valójában csak Bécsig kicsi a sávszélesség. Mert Magyarország jobban telejsít.)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 [16:54:47] hümmm
80.98.19.254? Azon egy flipflop szolgáltatás van. Ennek örömére amikor flip akkor HOP ON, de van olyan, hogy flop ilyenkor viszont HOP OFF. Mellesleg az a legjobb esetben is a 2. eszköz (mert az első a modem az ügyfélnél, aztán van egy switch is az epicentenáriomba', mer' nem csak úgy behánnyák a vasakat a szekrénybe'). Szóval nem meglepő, hogy az ügyfél néha HOP ONmarad.

Na vicceskedést félretéve. Márknak részvétem. hildának tök fölöslegesen írt, mert annyit konyít az informatikához, mint tik az abc-hez. Inkább az NFH/NMHH irányába induljon. Ott valamivel több esély kínálkozik a probléma tartós és hatékony megoldására.

Terézágyú [17:02:20] "A problémát nem csak mi, a szomszédunk is, barátaink és rokonaink is tapasztalják így az egyedi problémát kizárhatjuk."

Hát, ha tényleg ennyien tapasztalják a környéken, akkor le kell mondani...

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 [17:18:15] aha ... hh már dolgozik a pitizős poszton. már csak 124 komment van.

Ádám [17:21:10] Basszus, nekem Márk a szomszédom, igaz, csak a 3. v. a 4.! akkó én megúsztam? Igaz már vagy 3 éve NEM is upc-s vaok!:)

Terézágyú [17:21:11] @Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:
aha :)
Bisztos kiszedi azokat is, ahol engem boncolgattok :P

Csokis [17:24:25] @atpijkamo100: Azt gondolom, hogy ha az UPC hirdet egy 50 megás csomagot, elfogadja rá az előfizetést, és elteszi a pénzt, akkor a krumplileves legyen krumplileves.
Vagy mondja azt, hogy bocs', itt túl sokan és túl sokat neteznek, az én technikai felkészültségem meg csak a HIX mókát teszi lehetővé, azt is csak txt-ben, adja vissza az eddig felvett előfizetési díj különbözetet, fizessen kötbért, utána meg álljon át egy kisebb csomagra. De ne az ügyfelet csicskáztassa. Boldogult Szépe tanár úr mondta az acélszerkezetű hidunk rajzára tekintve néha: Kollégám, a papír mindent elvisel, de óva inteném, hogy ezt a szerkezetet így megépítse." Na, ilyen az UPC reklám is.

Ádám [17:26:12] A helga bekeményítette az elnyomást? a diktatúrhát!?! :D Biztos rohamot kapott, hogy ebben a hónapban most elsőre túlléptük a100. at! :D

Terézágyú [17:28:53] @Csokis:
"az én technikai felkészültségem meg csak a HIX mókát teszi lehetővé"

Te se vagy mai gyerek, ha ilyenekre emlékszel :)

enrico palazzo [17:32:07] "csomagveszt" !!!!

Terézágyú [17:33:52] A régi cép időkben, amikor írogattuk be az ircbe, hogy "LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG"...... :)

Csokis [17:37:28] @Terézágyú: Hát ja. (Miért, nincs már HIX? :-) ) Nem is torrentezek orrba-szájba, de azért megértem, ha valakinek arra van igénye, előfizet rá, oszt' ideges, ha szakadozik a vonal. Én ahhoz vagyok szokva, hogy egy vonalnál 1 hiba / 10 000 ping már reklamációra ad okot. Igaz, az nem ADSL. :-)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 [17:37:45] @Terézágyú: mi meg a mohaa/cod/uo -ba :)

Csokis [17:38:36] @Csokis: A f...t nincs! A móka olyan, mint Anna: örök!
www.hix.com/arch/?page=issues&ujsag=MOKA

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 [17:39:42] elgombolkoztam ... cca. 50% a hiba. 120-ra fizetett elő. Nem lehet, hogy azon a környéken csak 240-es előfizu van? Ezért a kb 50%-os hibaarány (mer' úgy kijön a 120)?

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 [17:43:33] @Csokis: csak az a baj, hogy nem pörög már úgy mint régen :(

Terézágyú [17:44:15] @Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:
Az má nagyon modern!

Még ha egy mudot mondtál volna... Mármint szöveges mudot :)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 [17:47:24] @Terézágyú: ahhoz ismerni kő' a bötüket :P :D

atpijkamo100 [18:08:13] @Csokis: :))

Amíg szar van, veréb is van.
Kettőn áll a vásár.
A hazug embert hamarabb... ja, az nem ide való.

Kimoderálva: gt_ [18:23:18] @The Crazy One, akit kibaszott a helga mert mocskos:

Crazy One, a trollkodás helyett a kicsiny faszoddal játszhatnál többet. Tetszeni fog...

Javítva...


Bombaló [18:44:28] @Csokis: "Azt gondolom, hogy ha az UPC hirdet egy 50 megás csomagot, elfogadja rá az előfizetést, és elteszi a pénzt, akkor a krumplileves legyen krumplileves."

Azt gondolom, ha az UPC ajánlata 50/5 Mbps internet, amely mellé oda van írva jól láthatóan, hogy a garantált sebesség 15/2 Mbps, akkor az utóbbi érték tartásáig nincs miről beszélni...

www.upc.hu/internet/internet-ajanlatok/24-honapos-szerzodessel/

atpijkamo102 [19:11:03] @Bombaló: "50/5 Mbps internet, amely mellé oda van írva jól láthatóan, hogy a garantált sebesség 15/2 Mbps, akkor az utóbbi érték tartásáig nincs miről beszélni..."

Azért ezt gondold át mégegyszer.

Bombaló [19:14:57] @atpijkamo102: Bocsánat, Mbit/s. A többi stimmel? :)

atpijkamo102 [19:35:34] @Bombaló: Mbps és Mbit/s az ugyanaz.

(A MB/s-t szokták keverni a Mb/s-kel. Byte vs. bit.)

A garantált sebesség csak annyi, hogy az alá nem mehet soha a sávszélesség. Jellemzően a megadott sávszélességet kell tudnia. Ha csak a garantáltat tudja, az se erkölcsileg, se jogilag nem elfogadható.

Bombaló [19:49:43] @atpijkamo102: Már gyártom a hamut a fejemre. Tudom, hogy nem ugyanaz.
Az, hogy nem erkölcsös illetve cseszi az igazságérzetet az egy dolog. Jogilag biztos támadhatatlan.

Nemrég jártunk Németországban, és kisgyerekkel, kutyával kerestünk szállást az interneten. Találtunk olyan ajánlatot, ahol állatbarátként volt jelölve a hely, csak a kutyának egy éjszaka 400.000 Ft lett volna. Ez kb. annyi, hogy nem tilos bevinni, de ha viszed, akkor fizess, mint a katonatiszt... Erkölcsös?

atpijkamo102 [19:54:00] @Bombaló: "Jogilag biztos támadhatatlan."

Nem. Jogilag simán támadható.

Erkölcsös oda kutyát bevinni, ahol a szállásadó és a vendégei nem akarnak kutyát látni?

The Crazy One, akit kibaszott a helga mert mocskos [19:56:48] @gt_: szoktam, nem elég. Ez van, a nyomikra IS gerjedek :)

Bombaló [20:13:39] @atpijkamo102: Nem tiltották, csak megkérték az árát. Ha tiltja (nem ad rá opciót), szimplán a szálláskereső nem hozza fel állatbarát szállásként. Nem tudom melyik változat erkölcsösebb.

Jogilag mit lehet támadni? Hátha világosodunk.

Hátrányos helyzetű kaviár [20:14:19] Az a gond, hogy ha egy szolgáltató monopol-helyzetbe kerül, akkor vastagon szarik az ügyfelek fejére, még akkor is néha-néha megbaxxa anyagilag pár illetékes szerv. A bünti óccóbb, mint a fejlesztés.
Ezért sem költöznék ki soha tanyára, ahol csak egyetlen szolgáltató van, bármiben. Itt az UPC úgy hasít, mint a kisangyal, mivel vannak rajtuk kívül más opciók is.

atpijkamo102 [20:37:59] @Bombaló: Nem tudom az okát, talán meg tudja magyarázni.

Én mindenesetre nem mászok visza az ablakon, ha kidobnak az ajtón. *

* Ez a Homárra nem vonatkozik. Ez sokunknak egy jó játszótér. Ha egy baszatlan picsa ok nélkül kidob, nem hagyom magam.

FDToth [20:39:37] Egyszeru ilyenkor a megoldas: kb 3 honapja szarakodott a net (dsl), szoltam Telekomnak. Jottek (persze nem 72h-n belul), es csereltek modemet. Nem lett jo. Hivtam oket ujbol. Megint nem 72h belul jottek. Kozben jott szamla, termeszetesen a rossz nez miatt kevesebbet fizettem es szoltam h a kulonbsegrol allitsanak kis jovairot. Aztan jott meg egy szerelo, kicserelt par vezeteket meg vmi kis dobozkat. De megint nem volt jo. Ujbol bejelentes, jottek harmadszor, de most a tarsas haz kabeleinel cserelgettek ezt-azt... Egy ideig jo volt, de sokszor szakad. Most epp csomagvaltassal probalkozom, de hat ez honapok kerdese a Telekomnal..

Hátrányos helyzetű kaviár [20:51:13] @FDToth: És csak Telekom van ott, ahol laksz?

Bombaló [20:58:11] @atpijkamo102: Nem mondtam, hogy a kérdéses helyre mentünk. :)
Mindig van más lehetőség.

atpijkamo102 [21:02:06] @Hátrányos helyzetű kaviár: "csak Telekom van ott"

Több, mint 100 szolgáltatónak van egész M.o.-ra engedélye. De vannak, akik ragaszkodnak hozzá, hogy a matáv szopassa őket.

Mondjuk a drót ugyanaz, de a modem, ügyfélszolgálat már nem. És vannak, akik kelkiismeretesen basztatják a matávot, míg jó nem lesz a kapcsolat.

Inkább venne gázt tőlük, az jobban megy nekik.

Hátrányos helyzetű kaviár [21:18:38] @atpijkamo102: Na jó, de ha más szolgáltató nem repül rá arra a drótra, akkor a mezei user nem sok mindent tehet. Legfeljebb eléri az illetékes szerveknél, hogy megdasszák a céget pár százezerre, esetleg millióra. Még ezt is röhögve kifizetik, mert óccóbb, mint fejleszteni a rendszert. Azt csak akkor lépik meg, ha betódul a konkurencia a területre. Vagy ha kétnaponta dasszák meg őket pár százezerre. Tekintettel viszont a magyarországi fogyasztói morálra, ez kevésbé valószínű. Ugyanis az átlag magyar fogyasztó végtelenül idióta, és legfeljebb a Homáron puffog.
Van, hogy eleve vert helyzetben van a user a földrajzi helyzete miatt.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 [21:51:03] @atpijkamo102: disztingválódj :) legközelebbre ajánlom az "apéniás vulva" verziót. A lényeg ugyan az, csak kicsinyt okosabbnak tűnsz tőle :D

gabors [22:17:28] megpingoltam az IP en is csak nekem nincs windowsom erre

64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=10 ttl=52 time=88.2 ms
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=11 ttl=52 time=88.1 ms
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=12 ttl=52 time=88.2 ms
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=13 ttl=52 time=88.2 ms
^C
--- 172.217.19.206 ping statistics ---
13 packets transmitted, 13 received, 0% packet loss, time 12681ms
rtt min/avg/max/mdev = 88.193/88.258/88.458/0.076 ms

valaszidok egeszen jok de gyanitom az ocean masik felen lehet ez IP

gabors [22:24:22] who owns fra02s21-in-f14.1e100.net

bar atpi megmondta a valaszt google szerint google tulaja fenti szervernek. es valami books.google.com.hk van mogotte ...

gabors [22:31:52] @atpijkamo102: " matáv szopassa őket." az meg letezik ???

akkor allamositani a gecibe !!!!

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 [22:32:34] @gabors:
Approximate Coordinates : 37.4192, -122.0574
Location: Mountain View, California, United States, North America
(www.maxmind.com/en/geoip-demo)

hát, a válaszidőn lenne még mit reszelni (már nálad)
ping -c 6 -I eth0 172.217.19.206
PING 172.217.19.206 (172.217.19.206) from 92.61.113.186 eth0: 56(84) bytes of data.
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=1 ttl=58 time=15.0 ms
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=2 ttl=58 time=15.0 ms
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=3 ttl=58 time=15.0 ms
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=4 ttl=58 time=15.0 ms
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=5 ttl=58 time=15.0 ms
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=6 ttl=58 time=15.0 ms

--- 172.217.19.206 ping statistics ---
6 packets transmitted, 6 received, 0% packet loss, time 5005ms
rtt min/avg/max/mdev = 15.018/15.051/15.078/0.124 ms

FDToth [22:56:29] @Hátrányos helyzetű kaviár: nem. De a tobbi nem szolgalatat, vagy dragan, minimalisat, aminek sok koze nincs a 21. szazadhoz. Telekom a csak rosszak kozul a legjobb...

gabors [23:00:36] @Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:

"hát, a válaszidőn lenne még mit reszelni (már nálad)"

ket kulon geprol (kulon halozat) bol is mertem mindket helyen kb 80ms koruli az atlag igaz mindket gep tobbszoros tuzfalak mogott van meg NAT stb valoban 80ms nem idealis ... majd megnezem otthonrol mennyi amikor csak a szolgaltato modemje lesz ...

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 [23:21:48] @gabors: hadd'el. Ilyen pingem nekem is csak a szerveremről van. Annó (trécsoport dsl) nem nagyon ment 100 alá ... sőt, most (upc) ~50.

atpijkamo102 [00:07:12] @gabors: "az meg letezik ???"

Persze, mindenféle random név alatt, axelero, tsystems, westel...

atpijkamo102 [00:10:16] @Hátrányos helyzetű kaviár: "ha más szolgáltató nem repül rá arra a drótra,"

Tucatjával találsz szolgáltatót pont arra a drótra - bérlik -, olcsóbban is, jobban is.

atpijkamo102 [00:11:33] @gabors: "1e100.net"

Registrant Organization: Google Inc.
Registrant Street: 1600 Amphitheatre Parkway
Registrant City: Mountain View
Registrant State/Province: CA
Registrant Postal Code: 94043
Registrant Country: US
Registrant Phone: +1.6502530000

atpijkamo102 [00:13:09] @Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: :))

Sandor Akarki [00:20:48] Nálam telekom hálózat van, ugyanezt csinálta valamikor tavaly két hétig. Naponta telefonáltam, persze jön a szerelő, jól kimérte, hogy amúgy is gyenge a jel (lol, ház előtt van a repeater) aztán semmi nem történt. Én meg telefonálgattam aztán rájöttem mit kell csinálni. Nyomkodtam percenként a telekom saját sebességmérőjének a gombját. Amikor leakadt akkor nem csak a pinget ette hanem minden porton minden csomagot, TCP-t, UDP-t, mindent. Azzal elismerték a hibát. Csináltam wireshark logokat is, just for fun. Aztán jött a csavar: belföldi csomagok (HU IP-re) mentek, külföld felé akadozott. Akkor mondtam, hogy rendben, lemondom a francba az egészet, nem igaz, hogy nem lehet normálisan játszani. :) Aztán persze szerintük nem volt hiba de hirtelen megjavult. Pedig már kitaláltam melyik nap megyek lemondani. Úgyhogy most maradnak amíg nem kezdenek megint szopatni.

Sandor Akarki [00:24:00] @Hátrányos helyzetű kaviár: Én is gondolkoztam a földrajzi helyzeten. Aztán arra jutottam, hogy sat net, max. kiteszek egy jó nagy antennát a tetőre. Nem sokkal drágább hacsak nem töltesz nagy file-okat. Én meg nem töltök. Persze, játéknál számít, de 10-20 ms-t fel tudok áldozni, inkább mint a packet loss.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 [00:52:12] @Sandor Akarki: ne mond senkinek, de egy nagyságrendet tévedsz, amennyire én tudom ;)
(100ms-ekről van szó, nem 10ekről)

Advanced Flight [01:00:38] És milyen lehet az a másodperec? Lehet olyat kapni a Lizsében?

atpijkamo102 [01:09:18] @Sandor Akarki: @Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Volt műholdas internetem a múlt évezredben. 90 cm tányér, 64 kbps. Geostacionárius, ebből következik, meg a fénysebességből, hogy 300 ms oda, 300 ms vissza. Az már összehasonlíható az 1 másodperccel. Kibírható, de hozzá kell szokni. TV-vel lehetett az irányt beállítani, mert TVadó is volt rajta.

KaTe [01:24:21] Kedves Márk,
Levelezést szerintem felejtsd el. Hívd fel őket, amikor épp tapasztalod a problémát és kérj ügyfélszolgálaton keresztül az egyik technikusuktól egy mérést csomagvesztés gyanújával. Ott rögtön látni is fogják a gondot, ha valóban az ő készülékükben van a hiba.

Az én esetemben a UPC kábelmodem újraindítás (áramtalanítása) például hosszabb-rövidebb ideig mindig orvosolta a problémát.

Amúgy mi is megszenvedtük a csomagvesztést UPC-nél. Mivel alvállalkozókat küldenek, ezért hiába mondja azt az első kettő, hogy a hiba itt van, lehet a következő 2 teljesen más hibát állapít meg, persze ez nem zárja ki hogy nem lehet egyszerre többféle hibajelenség a hálózatban. Nálunk ez kb úgy nézett ki (családi ház) hogy jött 6 különböző arc 4-6 héten keresztül, ebből az első 4 szerint a házon belül kellene keresni a hibát (mind látta a saját készülékében a csomagvesztést) az 5. felajánlotta hogy újrahúzzák a kábelt az oszloptól a UPC modemig, majd miután ezt megtették és így se oldódott meg a gond, a 6. szakember megállapította hogy az első 5 full idióta volt, mert amúgy az oszlopon van a problémás egység és így a 7. szerelő (illetve szerelők) a probléma bejelentése után 3 hónappal (engedélyt kellett kérni az önkormányzattól) körülbelül 2-3 napos szerelgetés (az egész utcát végigmászták) után elhárították a hibát. Én meg körülbelül 50x hívtam fel az ügyfélszolgálatot eközben. Ezután már szép egyenes volt a jelszint és szerencsére azóta is jónak tűnik. Egy másik esetben, egy budapesti társasháznál a "beázott" kábel miatt a jelerősítőjük zárlatos lett (legalább is ezt magyarázták nekem) szintén az én bejelentésemre másnap (vasárnap) pár órás munkával újrahúzták a kábelt az utcától az eszközig, azóta is tökéletesen működik. Szóval összességében megoldják ők a problémát. Csak néha kicsit küzdeni kell érte :) KITARTÁS!

gabors [03:06:30] @Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:

@gabors: most pingeltem otthonrol en az USA keleti partjarol it is 80-90ms jon ki valami nem stimmel ...

Te Internet2 vagy valahogy ???

gabors [03:08:16] @gabors: most neztem meg az egyik gepunket otthonrol lan-rol pingelve (datacenter) mind 20 alatt van szoval nem nalam van a hiba ... akkor ..

gabors [03:09:54] @atpijkamo102: Persze, mindenféle random név alatt, axelero, tsystems, westel...

nekem anno volt reszvenyem is amit a NYSE-en adtak ki sok penzt nem csinaltam es idoben eladtam...

ismet allamositani kellene mert akkor a NER alatt teljesen joggal szopathatnak a felhasznalokat ..

gabors [03:18:48] @Sandor Akarki: "Aztán arra jutottam, hogy sat net, max. kiteszek egy jó nagy antennát a tetőre. "

marmint satellite !!! ott min 600 ms a latencey 23000 merfold folfele/lefele !!! es ez meg csak a te antennad es a muhold kozott utana jon meg hogy hogyan kapja a muhold az adatokat ..

doigoztam ilyennel nem keveset a 90-es evek kozepen tcp meg elmegy de barmi mas VOIP mar durva akkoriban meg az interactive dolgok nem voltak annyira fontosak ... (ha csak letoltesz avval nincs gond de egy ssh session over satlink mar nem elvezet ... igaz akkoriban meg csak telneteztunk)

Phil Necro [06:32:17] Durva.
En tobb olyan szoftvert hasznalok napi szinten,ahol ez egyszeruen nem fer bele meg egy hetig sem.

Ha en mondjuk CS ,vagy Lol fuggo vagyok,es a hiba elharitasaig el kell koltoznom otthonrol,hogy tudjak jatszani,akkor be lehet hajtani a szolgaltaton az uj lakas bereleti dijat ?

Egyebkent jo a level, csak sok dolog 2-3x le van irva benne,egy normalis blogger a 20-30 szazalekat kiszerkesztette volna belole az elesites elott.

nagybalfasz [08:08:39] @atpijkamo102:
Másodlagos szolgáltatóval soha sem szerződnék, mert csak a Matávval baszakodni az kutyafasza ahhoz képest, hogy a Matávval és az internet szolgáltatóval is.

Nekem amúgy a jelenlegi lakásomban nehéz volt a döntés, UPC-nek és Telekomnak is van kábele a házban, sajnos Diginek nincs. Mindkettőt nagyon rühellem. Végül a Telekomot választottam, mert előtte évekig a UPC-vel szívtunk. Pozitív tapasztalat, hogy mikor hiba volt a nettel a környéken, a trénél legalább felvették az ügyfélszolgálaton a telefont, UPC-nél soha.

nagybalfasz [08:10:01] @Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:
Mi a pina.hu-t szoktuk pingelni.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 [09:03:41] @nagybalfasz: nomen est omen :D
csaxólok, .hu nélkl és nem pingelni kell, a többi stimt :P

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 [09:05:17] @gabors: nem, írtam pár sorral eőtted. Ennyivel nekem is csak szerverről. Itthonról ~50 -et tud a upc.

(bloglóf**z, 2 komment között, anyádat, a ravatalon ...)

joska61 [09:21:38] Kár volt elolvasni.

anarch [09:32:32] Ez nem lag, ez packet loss. Magyarul: nem lassú/lassan reagáló, hanem adatvesztéses. Nem ugyanaz.

Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit [10:02:20] @atpijkamo100: Ez már nagyon sok éve van, hogy az emberi dilettanciát és lustaságot hardveres teljesítménnyel próbáljuk helyettesíteni... Mondjuk a 33k az gyilkosan ocsmány volt, legalábbis amikor nekem volt.

atpijkamo102 [10:51:03] @nagybalfasz: "a Matávval és az internet szolgáltatóval is."

Rosszul tudod. Akkor nem kell a matávval dumálnod, a szolgáltatód elintézi. Bejeneted a hibát, és hátradőlsz.

atpijkamo102 [10:52:10] @gabors: És sokat emelne a szolgáltatás színvnalán, ha Nemzeti Matávnak hívnák.

@Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit: Mitakarsz, 1 másodperc alatt lejön egy levél vagy egy weboldal.

McZozo [11:01:56] @Terézágyú: Tobbiek meg valaszoltak erre hogy LOOOL :)

nagybalfasz [11:13:37] @McZozo:
Amit a szolgáltató tovább jelent, amennyiben infrastrukturális jellegű a hiba, és akkor ugyanott vagyunk, annyi különbséggel, hogy még lassabb is lehet az intézkedés a +1 láncszem miatt.

Hozzáteszem, ráadásul ahol lakok, a legtöbb másodlagos szolgáltató csak ADSL-t szolgáltat a Matáv sodort érpárjain, kábelen azt hiszem csak 1 olyan van, amelyik a koax kábeleiket használja, de annak elég rossz híre van...

McZozo [11:18:06] @atpijkamo102: Gondolom ugy ertette hogy technikailag ket ellentetes fel van azesetben. Tudom en is tapasztalatbol hogy mas mikor a matav a sajat szarat kezelte, meg mas mikor van egy alvallakozod aki latja a gondodat de a matav meg tojik ra.

McZozo [11:19:27] @nagybalfasz: Ezt en most miert? (szerintem mellenyomtal :) )

atpijkamo102 [11:20:17] @nagybalfasz: "még lassabb is lehet az intézkedés a +1 láncszem miatt."

Pont fordítva. A matáv a partnerének ütemesen kezli a hibát, az előfizetőt leszarja.

Jimbo75 [11:33:19] UPC panaszlevél

*A 2009.11.12-én tett internet szolgáltatásban tapasztalt hibabejelentése
érdekében technikus kollégánk 2009.11.13-án megpróbálta orvosolni a
problémát, mert Ön akkor nem tartózkodott otthon, illetve az
adatbázisunkban nyilvántartott telefonszámon sem sikerült a kapcsolatot
felvennünk Önnel. Kérjük, amennyiben az Ön által észlelt hiba még
jelenleg is fennáll, jelezze társaságunk felé a 1221-es telefonszámon."*

VÁLASZ:

Kijelentem, hogy a fent említett napon végig az otthonomban
tartózkodtam, és a kollégáját vártam, maguk meg itt buziskodnak velem.
Az, hogy mint utólag kiderült, Önök nem tudnak beírni egy telefonszámot,
úgy vélem nem az én hiányosságom. A megadott címen található lakás nincs
körülvéve sem vizesárokkal, nem vezettem villanypásztort a
kaputelefonba, valamint nagytestű harci kutyák sem őrzik azt. Két
kollégájuknak furcsamód már sikerült eljutni a lakásba, valamint
felhívni engem a rosszul rögzített telefonszám ellenére - bizonyára
Danny Blue és Christian Panthera - szintű telepatikus képességeik
segítségével. Mivel a kollégája baszott kijönni, és a hibát nemi szerve
ritmikus húzogatásával próbálta elhárítani, az általam érzékelt probléma
még mindig fennáll. 9 -szer pofáztam el maguknak, hogy hibás a modem,
amit Önök biztosítottak. Maguk hülyének néztek, hiszen az Önök adatai
szerint minden rendben.

Ezek után persze még én hívjam fel magukat 10-edjére is, amivel úgy
vélem, kimerítik a pofátlanság határát. Véleményemet az ügyről, a
szolgáltatásról és a cégükről egyetlen köpéssel kifejezhetem. Öröm az
ürömben, hogy ügyintézőik nagyon kedvesek és segítőkészek, az meg egy
másik dolog, hogy a "kapcsolja ki a tűzfalat és a vírusirtót" -
színvonalú tanácsaikkal nyugodtan kitörölhetem ám a seggem. Ha kellemes
társalgásra vágyom, egy más jellegű emelt díjas telefonszámot tárcsázok.
Mellékelten bátorkodtam elküldeni az önéletrajzomat is, mivel ennyi
szaktudással én is rendelkezem, ezért örömmel lennék egy ilyen remek,
dinamikus csapat tagja.

Szerencsére szolgáltatásuk ingyenes, vagyis pontosan annyiba kerül,
amennyit ér, ez megmagyarázná, miért is akciós az első három hónapban.
Megkísérlem elmagyarázni még egyszer, utoljára: 1. A problémán forrása a
hibás modem. 2. Önök küldenek egy szerelőt, aki ért a számítógéphez,
valamint egy működő modemet, továbbá egy hálózati kábelt, mivel ez a
szar ami itt van, csak fojtogatós szexre alkalmas, másra nem. 3.
Küldenek a szerelővel egy embert, aki tudja használni a telefont, a
kaputelefont, valamint a liftet, bár jöhetnek lépcsőn is, így ez csupán
ajánlott opció. 4. Kicserélik a modemet. A szerelő bejön, köszön
napszaknak megfelelően, leveszi a cipőjét, visszautasítja a felkínált
frissítőt és kicseréli a modemet. A közlekedős ember kint marad. 5.
Aláírom a munkalapot, a szerelő elköszön és kimegy. 6. Működik a
szolgáltatás és mindenki boldog.

Amennyiben a fenti hat pont nem megvalósítható, akkor ne fáradjanak a
szolgáltatás kikötésével, mert kibaszom az egészet a picsába, mivel Önök
megvalósították a szerződésszegés fogalmát, ugyanis ez nem szolgáltatás,
hanem egy fos. Egy FOS.

Feltételezem, Önök jobban szórakoztak levelem olvasása közben, mint
jómagam, de ne gondolják, hogy viccnek szántam, ez egy kibaszottul
HIVATALOS PANASZ. Sajnálom, hogy méltatlan helyzetbe kerültem maguk
miatt, de csak azoknak adom meg a tiszteletet, akik : 1. Szintén
megadják, 2. Kiérdemelték, 3. Félek tőlük. Sajnálatos módon Önök egyik
kategóriába sem esnek bele, ezért hát levelem keserédes hangvétele.
Amennyiben hajlandóak rendesen végezni a munkájukat, akkor Önök
felhívnak az általam megadott telefonszámon, és egy Önök által
kiválasztott időpontban készséggel állok rendelkezésükre.

Várom megkeresésüket! Nyomorékok.

Tisztelet nélkül:

Beerhead [11:36:26] @Phil Necro: akkor neked találták ki a bérelt vonalas netet, lakosságira ott van az ÁSZFben az összes, igen fos minőségi mutató, amit garantálnak rá. Csak ugye ehhez az átlagos vadász nem ért+le is szarja.
@atpijkamo100: az ugye megvan, hogy a csomagvesztésnek semmi köze a sávszélességhez?

atpijkamo102 [11:43:52] @Beerhead: "a csomagvesztésnek semmi köze a sávszélességhez?"

Ez egy téves állítás.

Ha nincs elég sávszélességed, óhatatlan, hogy elvesszenek csomagjaid. Nem fér át, a router eldobja.

Valameddig pufferelheti, de nem korlátlanul. Vannak különféle queue taktikák.

atpijkamo102 [11:45:39] A TCP/IP úgy lett kitalálva, hogy toleráljon valamennyi csomagvesztést. Az UDP-nél láthatóan elvesznek csomagok, az alkalmazás programozójának kell a csomagvesztést kezelnie.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 [12:19:25] @atpijkamo102: kevered a kettőt. A TCP nem tolerálja a csomagvesztést illetve a csomagok sorrendjének felcserélődését sem.

egy közismert példával élve (minden szó, írásjel külön csomag), nagyon leegyszerűsítve a problémát

A királynét megölni nem kell, félnetek jó lesz, ha mindenki egyetért, én nem, ellenzem.
vs
A királynét megölni, nem kell félnetek, jó lesz, ha mindenki egyetért, én nem ellenzem.

ha összekeverednek és/vagy elvesznek a csomagok, teljesen megváltozik a tartalom ;)

Ezzel szemben az UDP-nél valóban nem számít a csomagvesztés, ill. a csomagok a címzetthez való megérkezésének sorrendje sem.

atpijkamo102 [12:47:48] @Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Fordítva.

A TCP/IP a prograozó számára egy megbízható csatorna, nem kell foglalkoznia a csomagok elvesztésével vagy sorrendjével.

Az UDP esetén éppen, hogy kezelnie kell az ilyen eseteket.

Csokis [13:36:49] @Bombaló: Azt gondolom, hogy attól, hogy ez jogilag rendben van, attól még az ordas nagy átbaszás kategória. Persze lehetne úgy is, mint Lenin elvtárs a kis úttörőkkel: 50/5-öt hirdetünk, 1/0,1-et garantálunk. Júzer meg bekaphassa. Ahhoz képest egész rendesek.

jandera [14:17:56] Nem tudom miért aggódik a poszter. Nekem teljes sávszéllel, lassulás és hibamentes a netem már 4 éve lassan. Akkor váltottam UPC -ról DIGI-re. (ja, még sokkal olcsóbb is:))))

Phil Necro [14:22:25] @Beerhead:
Dehogyis.
csak itthon tizezrek,szazezrek jatszanak rendszeresen (heti 1 ora minimum) online.
Nehany mikros falunettol eltekintve minden ISP-nel megoldott az online jatek.

Phil Necro [14:23:39] @Phil Necro:
a upcnel is.
Az embernek egyedi,helyi probelmaja van,csak valszeg tobb millioba kerulne kijavitani,es nem panaszkodnak elegen a kornyekrol.

lousybear [14:38:50] @The Crazy One, akit kibaszott a helga mert mocskos: Már elkopott barátom.

Annyit azért hozzátennék , hogy UPC monopol helyzetbe "szolgáltat" és ha elszeretnél menni akkor ki kell fizetni a hűségidőt, mert hát ők számítottak rá, hogy te még szopod a f*aszt egy picit.

gyíksegg [14:39:46] get a life!

gabors [15:47:00] @atpijkamo102: " És sokat emelne a szolgáltatás színvnalán, ha Nemzeti Matávnak hívnák."

Lehetne a plebaniakon hirdetni es egy csomo fidesz hivo is kotelezoen csatlakozhatna...

Mindjart megnezem lehet-e meg reszvenyt venni ...

gabors [15:54:52] @atpijkamo102: igy igaz TCP nel a network layer szol hogy elveszett a csomag vagyis ujra keri !!! de hat gondolom reg volt mar meg Neki a CISCO vizsgaja ...

atpijkamo102 [17:03:48] @Csokis: "ez jogilag rendben van"

Jogilag nincs rendben.

Ha a szolgáltató nem tudja adni a szeződött sávszélességet, akkor flajánlja az ügyfélne az eggyel kisebb csomagot. Az ügyfél persze ragaszkodhat a nagyobbhoz, ha így is többet kap, mint a kisebb csomag maximuma.

mechanikus körte [21:51:51] Nálunk kb. két éve ment hasonló kínlódás a UPC-vel, MIUTÁN felújítást végeztek a rendszeren. Mivel én is balhés ügyfél vagyok, jóváírtak pár hónapot, és extra kedvezményt kaptam a továbbiakban a csomagra, aztán egyszer csak megjavult a cucc, most már vígan hasít. (Ezzel egyidejűleg a kedvezményem is megszűnt.) Gondolom, akkorra sikerült minden kábelt, fityfenét a megfelelő helyre dugni.:-) Sajnos, nálunk még nincs DIGI, a balhé idején felhívtam őket, mikor jutnak el már hozzánk is, de azóta se sikerült.

Homár Hilda [11:28:57] @Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: tényleg az kéne, hogy én személyesen oldom meg a problémákat! kábelezek, cipőt talpalok, járőrözök a húspultoknál, meg elnézést kérek a hülye kollégák miatt:)

TyphoonX [13:25:32] @atpijkamo100:

2016-to írunk. Nekem 1GBPs netem van. És ne nem csak a szolgáltató első routeréig. Stabilan hozza a 800-850-et. Jobb napokon felmegy 950ig is. 45%-os vesztés az nem egy kis hiba hanem az hogy a csomagok uszkve fele elveszik. Ez nem normális sőt felháborító mert az 56K-s modem net nem volt ilyen szr :D

atpijkamo102 [13:33:30] @TyphoonX: "1GBPs netem van"

Minek?

Pink Pancser [13:40:59] @Bombaló: Láttad már mit mondanak mobilnetre? Garantált 0/0. Vagyis ha nem adnak semmit akkor az neked megfelel és fizetnél is érte?

Genius2 [06:15:55] @atpijkamo102: ha megvan a garantált sávszélesség, nincs miről beszélni. Mivel én nem vagyok hülye, ezt elfogadom. (Nálam is ez volt, új lakásomban max. szélességgel jött a net 7 évig, elköltöztem, az ígért 240Mbit helyett csak max. 80-at mérek, de érdekes a feltöltés az max. most is)

Genius2 [06:22:25] @atpijkamo102: Jogilag rendben van, ne erőlködj már...ETIKAILAG nincs rendben. (Bár jogi személyre nem mondhatjuk , h etikus, de a UPC-t is emberek irányítják, na)

atpijkamo105 [09:17:25] @Genius2: "ETIKAILAG nincs rendben"

Az nem volt kérdés. Az volt a kérdés, hogy jogilag rendben van-e. Olvass vissza!

A bejegyzés trackback címe:

https://bestofhomar.blog.hu/api/trackback/id/tr928776482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása