Best of Homár

Best of Homár

Kevés vagy sok kompenzációként egy 30%-os kupon?

2016. május 04. - atpijkamo

Kimoderálva: The Crazy One [12:36:23] egy szál pinaszőr sok vagy kevés?

Tehetséges ugandai buzi [12:37:16] Az Euronicsban nem veszünk semmit, a Hit gyülekezete fedőcége, amin keresztül tisztára mossák a pénzüket. Khm. Mint az köztudott...

The Crazy One [12:38:51] és miután elolvastam o posztot: mit alkudozik garancia után?

Tehetséges ugandai buzi [12:40:02] HELYREIGAZÍTÁS: Nem a Hitgyüli, hanem a szcientológusok fedőcége! Bocánat! Összekevertem a két agymosó szektát...

szamaritánus [12:42:19] @Tehetséges ugandai buzi: szientológia az
objektivszcn.blog.hu/2009/11/19/adocsalasi_ugy_az_euronicsnal


atpijkamo110 [12:46:12] "a garancia lejárta után 1 hónappal meghibásodott"

Így jártál. A garancia lejár a garancia lejártával, utána már nem hapsz ingyenes javítást. Azért a kardodba ne dőlj!

"telefonnal, és Hifivel is volt már hasonló problémám" v.ö. "soha ilyen hiba még nem fordult elő."

Akkor most ki hazudik?

"magasról sz@rják telibe az ügyfeleiket" v.ö. "kárpótlásként egy 30%-os kupont ajánl fel"

Akkor most ki hazudik?

A szoni ügyfélkezelése példás. Akármilyen hülye az ügyfél, megtartják az udvarias stílust.

Megnéztem a zsebrádió árakat, a 6000 Ft nem kiugróan magas.

Phil Necro [12:46:58] Vegig se olvasom.
Lejart a gari,meltanyossagbol durva kedvezmenyt kap,es meg o ir panaszlevelet.
Ha a kozepen,vegen valtozik a sztori,szoljatok ....

Kimoderálva: atpijkamo110 [12:47:26] @The Crazy One: Puncin kevés, levesben sok. De miért kérdezed?

Kimoderálva: The Crazy One [12:49:41] @atpijkamo110: a címből hirtelen erre asszociáltam...

Kimoderálva: atpijkamo110 [12:53:05] @The Crazy One: :)) Hm... Nincs veled valami baj? Én 10 percenként* gondolok a pinára, nem kell, hogy egy cím eszembe juttassa.

* Persze csak ha nem összpontosítok rá, és elkalandoznak a gondolataim.


Manyecs [12:58:54] Szerintem legyen inkább tánc és zárjegy-csökkentés!

Kimoderálva: The Crazy One [13:01:12] @atpijkamo110: :))))) így.
A többiek is beszállhatnak, ne szégyelljétek magatokat. Kinek mennyi zsebrádiót, vagy vósert adna egy pináért?


homar-fan [13:02:13] A Sony itt teljesen korrekt a poszt-toló meg prosztó, egyrészt a stílus miatt, másrészt mert a garancia azért 1 év, mert 1 év után nem javítják meg garanciába (csak pénzért). És biztosíthatom, ez japánban is így megy. Még a 30%-os kupont sem volt senki köteles a poszternek felajánlani, de a Sony megpróbálta. Van akinek semmi sem elég.

Kimoderálva: atpijkamo111 [13:08:51] @The Crazy One: Műanyag- vagy fapina?
nagyonvicces.hu/galeria/kepek/img_5030.jpg


Kimoderálva: The Crazy One [13:19:48] @atpijkamo111: fapina itt ül mögöttem, akkurátusan Kriszta a neve. Érted, nem Krisztina, ő Kriszta. Bottal se piszkálnám...

Vadászgörény [13:21:49] Ha lejárt a garancia már nem fogják ingyen megcsinálni, ez van. Ugyanakkor valóban fölháborító, hogy egy rádió egy évig bírja, de ez manapság sajnos nem Sony és termék függő.

Attila F [13:21:52] Korrekt volt a Sony. Semmit nem kellett volna adnia, de felajánlott 30% kedvezményt.
Egyébként a vásárló a pénzével szavaz: ha nem elégedett egy céggel, többet nem vásárol tőlük. Nem úgy, mint a poszter.

ROTFL Manó [13:25:58] @Manyecs: Régi álmom, hogy ha a kurvákat betennék a jövedéki termékek körébe, akkor jelentkeznék fináncnak és én nyálaznám meg a pinazárjegyet, amit felragasztanának rájuk.

Tudom, hogy ez kirángatná kis hazánkat az államadósságból, egyből lemenne 80 %-ról 17-re, de ingyen nem adok tanácsot Tállainak.

cmx85s [13:26:05] Nekünk elég sok Sony termék van otthon, hál'Istennek, mind megbízható, jól működő cucc. Ha nem jó a hangerőszabályzó, akkor is van olyan állás, amiben nem recseg, szól szépen. Na, arra állítsd be, oszt a villával gondoskodj a tápellátásról. Vagy fizesd ki a készülék árának a felét a szervízre, mert lejárt a gari.
Remélem, tudtam segíteni Zoltánnak.

Manyecs [13:27:53] @ROTFL Manó: nagyon szép, majd a csimótáid megvalósíccsák egyszer!:D OFF

sáros_tehén [13:35:58] Kiskutya nem volt, terhes feleség nem volt, síró kisgyerek nem volt.. kénytelenek voltunk beérni egy idős anyukával. Már a poszterek sem a régi.

sáros_tehén [13:38:36] Zoltán... Ha veszel egy kenyeret.. amire rá van írva hogy keddig jó.. de csütörtökön már száraz... vissza mész a pékségbe is hogy süssenek neked újat, mert még nem etted meg teljesen a keddi kenyeret??

vizsla_barat [13:40:32] A nagyi rántott húsos kezével osszekoszolta a potit. Egy kis Kontakt tisztító és kesz

Tehetséges ugandai buzi [13:40:58] Istenem, a régi szép idők! Az Árkádban szarás, sugárban hányás, a Bätz papupcs, a foschpunepa, a letépett hűtőajtó bebaszása a kirakatba.

Hogy mondta Poldi bácsi, a nyugdijjazott parkőr az Égig érő fű c. ifjúsági filmben?

Csak a gyep. A szép, zöld gyep. Az fog hiányozni...

atpijkamo111 [13:51:52] @cmx85s: "Remélem, tudtam segíteni Zoltánnak."

Nem segítettél, hanem ártottál. Most már tuti meg lesz róla győződve, hogy hosszú vízzel írják a szervizt.

atpijkamo111 [13:55:07] @sáros_tehén: Neked semmisejó. Örűj vazze, hogy nem terhel vele, hogy rákos vagy nyomorék a kedves mama.

atpijkamo111 [13:57:19] Az már volt, hogy feltöltős akkuval kell táplálni, és kitámasztani teljes hangerőre 24/7? Haver szomszéd szipirtyója ezcsinája, sose romlik el a potmétere.

atpijkamo111 [13:59:51] @The Crazy One: "Kriszta tiszta gyagya, mert vizes, az agya..."

Vágd ki, végtelenícsd, és tedd be csengőhangnak.

www.youtube.com/watch?v=Z8zXDpWSMoc

kiskár [14:02:25] Szerintem a piacon 1E-ért is van zsebrádió, és ha 1 év múlva elromlana, akkor elhajítom.
Ott már 2-3E-ért szintézerest lehet kapni.

Irreálisan drága a 6E-ért... Ennyiért szerintem jogosan várható el a minőség!

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 [14:04:16] "Érdemes lenne foglalkozni vele, hogy 1 éves garancia lejárat után 1 hónappal kihez, és hova fordulhatok panaszommal?"
leginkább hova, valamint _FEL_

"Bezzeg a sokol rádió esőbe, hóba, fagyba, többször leesve is elnyűhetetlen volt."
Akkor miért nem vettél sokol-t?

"Soha többé Sonyt."
ámen

mellesleg nem a sony intézi a garanciát, hanem szerződik valami céggel, és azok foglalkoznak (vagy sem) a problémákkal. Ha a garancia lejárt, akkor i.j., ezt hívják úgy, hogy fogyasztói társadalom.
Üdv a valóság sivatagában

ROTFL Manó [14:05:55] Vannak ilyen hülye rímek:

Rádiózni szokol?
Rádiód a Szokol!

Hogyha nem vagy ánusz, alaplapod: ASUS

É2I [14:14:26] "Az ügyet továbbítottuk a SONY Magyarország _legmagasabb_ panaszkezelési osztálya felé"

Lefordítom: Le vagy te szarva. Nem kell 30%-nyi kedvezmény? Menj a mamihoz potmétert tekergetni meg elpattant fúrószárat szarni. Osztjóvan.

Legalább van humorérzékük a zügyfeleseknek :). A szar is keserű? Akkor iktatjuk, aka irány a szemetes kosár vagy a shiftdelete kombó ilyen-olyan iktatási számmal betárazva a legmagasabb pócon lefűzve, aranyba keretezve; porfogásra.

The Crazy One [14:14:34] @atpijkamo111: kösz, jó ötlet :)

atpijkamo112 [14:17:27] @É2I: :))

Még írhatták volna, hogy a panaszt korábban kezelő munkatársaukat ügyfélelégedetlenség miatt kirúgták, poszter annyival is jobban érezné magát.

É2I [14:29:54] @atpijkamo112: Á, az osztályvezető harakirijéig meg sem álltak. Mára már maga Kazuo Hirai foglalkozik az üggyel és bekészítette a selyem kendőt a sepuku késsel Rachel Batchelor részére.

Honeyy [14:30:43] @vizsla_barat: pont ezt akartam írni! Amikor a miénk recsegett, fater szétszedte és utána jó volt.

Zoltán se egy életrevaló darab, bezzeg a szájkarate megy....a Sony pedig fain márka és jól kezelte a helyzetet. Ugyan a mi tévénk tropára ment és most megen javítani kell, dehát igazándiból 18 éve lejárt a garija....most akkor én is írjak és verjem magam, hogy a képcsöves tv-k között ez igenis drága volt?

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 [14:31:03] @atpijkamo112: valamint a sony vezérigazgatósága harakirit követett el, mert az általuk gyártott készülék a garancia lejárta után 1 hónappal tönkrement.

tejfölbiztosítás [14:35:50] @Honeyy: mondjuk nagy marka magasabb szeriajat azert veszi az ember, hogy ne kelljen javitgatni, cserelgetni. Sangean kellett volna az oregasszonynak 50-ert, nem ilyen alap szar. Az alsokategoria Xonyban sem lesz premium.

Honeyy [14:50:14] @tejfölbiztosítás: hát ennek most utána kellett néznem... :-)

Nekem a Denon fülesem zsinórja keményedett meg két év után (konkrétan kihúzza a fülest a fülemből), de sztem ez simán belefér az IJ kategóriába. Mint ahogyan nálam egy 6 ropis zsebrádió is. Egy WD-40 még mindig olcsóbb, mint beadni vhová és 3-ért megjavíttatni. Akkor meg pláne, ha az ember szereti, ragaszkodik hozzá és nem akarja kihajítani.

Anyámnak ilyen órás rádiót vettem (talán 8 ropi volt), de ha elkezd recsegni, a pasim tutira szétszedi ahelyett, hogy elkezdenénk vele rohangálni. Ha mondjuk magától félbetörne a teteje, azon felhúznám magam, de amíg egyszerűen megoldható, nem mozdulok. Valahogyan nálunk mindig volt a családban affinitás az ilyen cuccokhoz (=szimpla lustaság).

Meg aztán ha egy év a gari, akkor egy év és kész. Méltányosságból segíteni akartak (nem lett vna kötelességük), de rajta nem lehetett, m elkezdte verni magát. Ennyi.

anarch [14:59:59] Jogilag nem kötelesek tenni semmit, negatív reklámnak viszont bejön.

Megj: festéshez vettünk egy occsó zsebrádiót, ez volt három éve. Gyermek azóta leette, többször leverte ablakpárkányról, egy gombját is elkeverte. Azóta is működik :). Kicsit meghajlott az antennája. Nem Sony :).

anitám83 [15:00:57] Szerintem nagyon korrekt volt a Sony, a garancia lejart megis kompenzaltak.

Tehetséges ugandai buzi [15:01:28] Ifjú koromban, amikor még csak márkabuzi voltam, én is MAJDNEM elcsábultam egyszer, kábé a kétezres évek elején, egy akkori áron 25 ropis Bang&Olufsen fülhallgatón. Futurisztikus kinézet, össze lehetett hajtogatni, kimagasló impedancia-értékkel bírt, stb. Egy aprócsaka gond volt csak vele, hogy túl kis betűkkel volt ráírva a márkanév, illetve akkor még kevesen ismerték a magyar rónán, tehát ha azzal próbáltam volna meg villantani a 17-es villamoson, a kutya se hederített volna rá.

De ha ráültem volna, ugyanúgy megtört volna és kontakthibás lett volna a zsinórja...

Tehetséges ugandai buzi [15:03:36] Majd' elfelejtettem:

g02.a.alicdn.com/kf/HTB1L1xIJpXXXXarXVXXq6xXFXXXX/High-Performance-Fashion-New-B-O-font-b-Bang-b-font-And-font-b-Olufsen-b.jpg

The Crazy One [15:05:16] @Tehetséges ugandai buzi: koss porta pro a megoldás. egy életre!

Tehetséges ugandai buzi [15:08:21] Mondjuk ha az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumba járnék, akkor már csak poénból is AKG fülest hallgatnék...

tejfölbiztosítás [15:13:09] @Tehetséges ugandai buzi: ugandai hifi.:D
@Honeyy: hasonloan gondolom. ciki apro-csepro szarsagokkal rohangalni. akkor mar villanykorte becsavarasara is hivjuk ki a szervizt. kulonben nem jarhatsz-kelhetsz ugy az online terben, hogy mindekozben van pasid. ez szabalytalan.
megmondom mi van: tomegtermeles. sokminden elerheto, sok szar, igy az egysegnyi minoseg szetfolyt, szetterult a soktermiiikben, igy belathato, hogy 1-re kevesebb minoseg jut. namost. ugyanemiatt ami regen volt az atlag (igaz, azokra honapokig gyujtottek az emberek, jobbak is voltak, meg nem volt mellettuk jelen a filleres kategoria), szoval ami regen az atlag volt, azt most a premizm szegmensben talaljuk meg, tan meg fajlagosan dragabban is, mint regebben. csak a bovli mellett tunik soknak egy normalis ara, ha csak a normalis minosegu lenne a piacon akkor vagy megtudja venni valaki vagy nem es kesz. igy meg megy a rinya meg a tudatosfogyasztasnak nevezett elcseszettkedes.

valamit meg akartam, de mar kurvara elfelejtettem

Tehetséges ugandai buzi [15:14:29] Majd' elfelejtettem:

images.getprice.com.au/products/BimgK272HD.jpg

cmx85s [15:22:11] @atpijkamo111: igazad van, ezt mindig elrontom! És nem mindíg

Manyecs [15:25:14] @tejfölbiztosítás: valamit...valahogy nem csodálkozom már :DD az ékezeteket lenyelted??
mennyetek mosni esik a jég. Itt legalábbis. Ja ez egy másik poszt akkor OFF bocsánat

FDToth [15:35:23] 1 ev a jotallas, de min. 2 a szavatossag, uh Sony bukta h lezarta az o reszerol az ugyet, hiszen a szavatossagi igenyeol jegyzokonyvet kell felvenni (akar elektonikusat) azt indokolni h miert nem javitjak szavatossagban. Aztan a poszter eldonti h bevizsgaltatja-e vagy sem. De a 30% vhol korrekt. El kell fogadni h manapsag az elektonikai cikekk tobbsege a jotalasi/szavatossagi ido vegeig tart. Hiaba az 5 meg 7 ev jotallas, tovabb nem mukszik. Regen eleg volt az 1 ev, de 12-15 evig mukodtek a dolgok.

Honeyy [15:40:15] @tejfölbiztosítás: igenis, értettem, pasi dobva, innentől viszont szagember kell a villanykörtéhez is, kéremszépen! :-)

Hát igen. Régebben évekig vártunk egy Ladára is, ellenben minden vasból volt benne, így max szétrohadni tudott, tönkremenni nem. Mondjuk nem is Kínában gyártották.

Majd szólj, ha eszedbe jutott!

The Crazy One [15:42:25] @FDToth: na várj, szavatosságban megfordul a helyzet, a hősünknek kéne kermiztetni és azt bizonyÍtani, hogy a hiba az eladás pillanatában jelen volt. Tudja ezt a poszter is, ezért írja a sirámban, hogy "... feltehetően tervezési hibából adódó..." de nagyon úgy tűnik, hogy zsákutca felé robog, hiszen lejjebb a fogyvéd elérhetőségét kéri, egyértelműen fenyegetési célzattal...

FDToth [15:46:08] @The Crazy One: nem irtam h nem a posztironak kell, azt irtam h majd eldonti a sony allasfoglalasa utan. Egyebkent el lehet kepzelni h a szabatossagi igenyrol a kereskedelmi vallakozasok hany szazaleka vesz fel jegyzokonyvet. 5% alatt...

Dezsike [15:46:09] Ha tényleg csak a bekapcsoló-hangerőszabályzó a baja, azt házilag egy műszaki zseni megforrasztja pikk-pakk. 200 Ft egy ilyen kapcsoló, a munkáért meg meghívod egy sörre (vagy csokira). Mivel lejárt a gari veszítenivaló nincsen, ha esetleg nem sikerül megcsinálni.

The Crazy One [15:50:04] @FDToth: ez is igaz...

atpijkamo112 [15:53:49] @cmx85s: +

Los Alamuszi [16:08:28] Három éve vettem egy Onyx e-book olvasót. A gép egy héttel az egy éves garancia lejárta után alaplap hibás lett. Szervíz a diagnózis mellé adott egy javítási ktsg kalkulációt is, ami akkor több volt, mint egy ilyen olvasó akkori ára. Mikor rákérdeztem, szerintük ez normális-e, nem lehetne-e, hogy mondjuk legalább felezzük a javítási költséget, ne adj Isten, féláron vehetek egy ilyen márkájú új olvasót náluk, közölték, hogy a gyártó nem enged mást, akár egy nappal a garancia lejárta után is így jártam.... Én megköszöntem szépen, és vettem egy Kindle-t (ami akkor már volt a családban, csak én ennek a megvásárlásánál szétokoskodtam a fejem, és direkt mást vettem, de ez más történet). A négy éves Kindle, meg az én két évesem is hiba nélkül működik azóta is. És ha kérdez valaki, milyen e-book olvasót vegyen, akkor óva intem az Onyxtól. Nem igazán tudom, megérte-e nekik az a pár tízezer forint, amit buktak volna egy féláras javítással vagy egy hasonló, új gép vásárlására szóló kuponnal. Én "csak" az Onyx árát buktam, de legalább azóta boldog vagyok a másik márkával.

Nick-son [16:13:36] Szerintem nem elhanyagolható tény, hogy 3.000 Ft -ból meg lehet javítani. Igaz pot métert lehet venni pár száz forintból, de méretben valószínűleg csak a gyári passzol, szerintem ez eleve egy jó dolog, hogy egyáltalán lehet pont olyat kapni. Lehet rászánnám a 3.000 Ft -ot, ha már a mama megszokta, szereti ezt a rádiót. Én mondjuk magam be is forrasztanám, de nyilván nem mindenki tudja megcsinálni.

Ez is csoda hogy ennyiből egyáltalán megcsinálják. Eleve a posztolóval foglalkozni kell legalább fél órát (és nem lesz sok öröm benne), még fél óra a javítás, pár száz forint az alkatrész, lejön az áfa, a járulékok. Marad vagy pár száz forint. Mégis mennyiért kellene megjavítani egy ilyet?

Másik dolog, attól még hogy valaki vett egy 6.000 Ft -os zsebrádiót nem lett valami übermensch. Szerintem ez a tény, meg hogy elromlott az a nyomorult rádió nem ok arra, hogy sz@rt dobáljon arra a szerencsétlen ügyintézőre aki kifogta őt. Akkor se ha éppen Európában találta letenni a gólya. "Sz@ar minőség", "sz@ros 6.000 Ft". Nem akarok nagy titkot elárulni, de aki erre a levélre válaszol egy ügyfélszolgálatos, se rálátása, se ráhatása nincs milyen rádiókat gyártson az anyacég. Teljesen fölösleges ordenáré stílusban irkálni. Amit tehetett megtette, én azt gondolom normálisan képviselte a munkáltatóját.

gyíksegg [16:28:48] "Ez most csak egy kisrádió probléma, de telefonnal, és Hifivel is volt már hasonló problémám."

vs.

"Több Sony terméket használok otthonomban, soha ilyen hiba még nem fordult elő."

és paraszt is...

Terézágyú [16:38:51] "látványosan szar minőségűek a termékeik"
...
"Nyilván nem fogok 30%-al olcsóbban egy ugyanilyen szar minőségű rádiót megvásárolni"
...
"Nem a szaros 6.000 Ft a problémám"

Te pószter, túl sok szar jön ki a szádból. Nem a budiban kéne enned...

HUNited80 [16:51:39] Három dolog:

1, Garancia 1 év (hivatalos nevén jótállás), szavatosság 2 év, tehát a szavatossági igényeddel még élhetsz (ha el is utasítják, legalább dolgoztatod a köcsögöket), igaz 6 hónap után neked van bizonyítási kötelezettséged

2, Mivel nem adták meg a fogyasztóvédelem és egyéb jogorvoslati lehetőség elérhetőségét (panaszával fordulhat blabla), önmagában is törvényt sértettek:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről VI. Fejezet A fogyasztói jogok érvényesítése
Panaszkezelés, ügyfélszolgálat 17/A. §51 A vállalkozás köteles a fogyasztót tájékoztatni rész, net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700155.TV

Én már csak ezért is bemószerolnám őket, fizessenek a férgek bírságocskát

3, A Sony már hála Istennek csak vegetál. Minőségi terméket évek óta nem képes felmutatni. Árujuk nincs, ami van az is gány. Lassan oda kerül, ahova minden cég, aki nem képes tartani az iramot. Minden cuccuk túlárazott szar, és ahogy itt fogalmazni szoktak, nem lehet sikeres ember, aki Sonyt vesz.

HUNited80 [16:52:59] Nem véletlen, hogy már alig vannak hivatalos Sony centerek. Az egyik ex-sonycenter ügyfelem, szóval hallani ezt-azt.

enrico palazzo [16:55:40] A "ban, ben" kontra "ba-be" ügy mikor merült először a feledés homályáBAN?

HUNited80 [16:57:47] Egyébként csak én érzem úgy, hogy a Homár Power igencsak kifogyóban van? Igencsak ritkulnak a jó postok, a panaszoltak többsége meg már válaszra sem méltatja az itt elégedetlenkedőt... Jó, a kommentelők törzsközönsége nagyobb beteg állat mint valaha, lassan már csak a posztolót szapulják ha igaza van ha nem (nekem meggyőződésem, hogy egy kínai 1000 forintos szar nem megy tönkre egy év alatt, akkor egy állítólag - lásd előző kommentem - jó márkának számító terméktől nyugodtan elvárható jópár éves élettartam). Szóval lassan már csak szivatni jön magát az egyszeri ember, aki tényleg fogyasztóvédelmi blognak gondolja ezt a helyet... Ahol kap tanácsot, és a nyilvánosság erejével megoldást remél...

Ahoj- [17:06:38] Teljesen igaza van a postolónak. Mostanában a Sony termékek minősége kritikán aluli. Családban 3 Sony telefon is megadta magát, egyik garanciális időn belül a másik kettő garancia lejárta után fél évvel. Tiszta hülyék a Sonynál hogy így elvesztik a bizalmukat a vásárlók felé, ezek után mi sem vettünk már több Sonyt. Ha jó nekik fillérbaszóskodni, mint nagyvonalúan kicserélni ezt a ránézésre 500 Ft anyagköltségű rádiót akkor ne csodálkozzanak ha átpártol az ember más márkára.

tejfölbiztosítás [17:11:58] @kiskár: bemutatnád nekem konkrét példával azt a szintézerest?
@Manyecs: nem, csak telóról nem erőltetem. 3x annyi time a beírás (az ellenőrzőbe)
@Honeyy: egyelőre csak az jutott, hogy elfelejtettem, szóval haladunk. Te jó engedelmes vagy, ez jóféle tulajdonság!

Hátrányos helyzetű kaviár [19:44:18] Valaki említette, hogy 10 ezer forintnál olcsóbb cuccra nem jár 1 éves garancia. Ez rohadtul nincs így. Minimum 1 éves a garanciaidő akkor is, ha egy 4000 forintos elektromos fogkefét vesz az ember, és akkor is, ha egy 8000 forintos porszívót. Persze, nem kötelező, sufnicégeknél kapni 1-2 ezerrel forinttal olcsóbban használtat is, garancia nélkül. Komoly elektronikai szaküzlet azonban nem szerződik beszállítóval garancia nélkül.
Az már más kérdés, hogy a Sokol rádiók és a Rakéta porszívók ideje lejárt, még Oroszországban is. Már nem egy emberöltőre tervezik a gépeket, hanem max. 5 évre, kis szerencsével tovább is kitart.
Éppen ezért szerintem teljesen felesleges ún. "márkás" terméket venni olyanból, amit a kínain a negyedéért megkap az ember. Jó eséllyel ugyanaddig fognak működni problémák nélkül.

ikke i drift [19:46:29] a hasonló bekapcsolós-hangerőszabályzós rádiópotméterek 99%-a kb. 50 intenzív végállás-végállás tekerés után már nem serceg, mert a rézérintkezőkön szépen lassan megképződött oxidréteg lecsiszolódik róla.

ikke i drift [19:49:07] @Ahoj-: a sony már a '90-es években durván megindult ezen a lejtőn, nem tudom, hogy ma hogy állnak, nekem ebben az évezredben még nem volt tőlük semmim.

prakp [20:09:34] Azért a "felhasználási körülményeket" se hagyjuk ki... Sokolhoz szokott mammer, fillérbaszó unokával... Ez így vadkanosan rázós.

Poszter: elmész a picsába, fórumozz egy kicsit, aztán vegyél a mammernek egy asztalit, bazd meg. Jah, és 6 ropiért ez legyen a legnagyobb örömöd. Pfejjj (Amúgy senki nincs a környezetedben, aki felhomályosítana, hogy tiszta szar a segged? 2016, b+)

tlantos [20:26:18] A szavatossag 2 év.
Magyarul szavatossági igényt kellene benyújtani, nem jotallasit.

Jazo [20:43:08] Sajnos hozzá kell szokni, hogy szinte kivétel nélkül csökken a márkás termékek minősége. Ez nem csak Sony jellemző. Ez még a kifejezetten prémium márkákat is elérte. Ott is csak az árcédula nagy, a minőség semmivel sem jobb. Persze ettől még lehet hogy 10 Sony vásárlóból 9 évekig elégedett lesz (ami persze nem vigasztalja a tizediket)
Én épp mosógépet kerestem és próbáltam rengeteg tanács, saját tapasztalat és fórumozás során leszűrni, hogy melyiket érdemes megvenni. Nem a funkció, vagy az ár volt az elsődleges, hanem, hogy melyik bírja sokáig. Ott is vannak márkás és még márkásabb gépek, de a legjobb tanács az volt, hogy "vedd meg azt, amelyikre a leghosszabb garanciát adják" A másik "aranyigazság", hogy gyakran jobban jársz a legolcsóbb noname termékkel, mert arra is ugyanannyi a garancia és ha el is romlik utána még mindig olcsóbban jössz ki. Például egy kisrádió pont az a kategória, amiből nem szabad márkásat venni.

Matteo79 [20:54:33] Posztolo egy barom, de legalabbis nem ebben a vilagban èl. A sony teljesen korrekt volt a panaszkodò gusztustalan hangvètelènek ellenère.

zuhanorepulesss [21:31:39] 6000ért a Dankó rádió bármelyik szereplője elmegy és zenél a mamának egy hónapot. S azt a fellépőt kézmozdulattal is lehet halkítani, hangosítani, ha mégis prézlis lenne a tenyere.

Carradine a gardróbszekrényben [21:36:32] Kedves Zoltán!

Most kaptam fizetést, úgyhogy ha Hilda elküldi az elérhetőséged, veszek a jó édesanyádnak egy új Sony kisrádiót, hogy rohadnál meg papírzsákban!

Most, hogy ezt lerendeztük, Hilda élesítheti a következő postot. Ugorgyunk!

(Illetve egyúttal szeretném kérni, hogy állapítsunk meg valami normális értékhatárt, mondjuk tíz ropi magasságában. Az azalatti reklamációs összegről szóló panaszlevelet a jövőben ne is add közre, hanem forwardold egyenesen nekem. Majd englandboy kolléga és én rendezzük mellényzsebből. Csipp-csupp ügyeket olvasni se kedvünk, se időnk.)

polly graph [22:29:10] Zoltán nem látta a Villanykörte összeesküvést? Inkább azt nézzék meg anyukával rádiózgatás helyett. :)

The Crazy One [07:45:46] @Carradine a gardróbszekrényben: Bill for president!

bendeguz75 [08:54:11] @FDToth: Nincs ra szavatossag, mert nem haladja meg a 10 ezer forintos ertekhatart, igy csak a jotallasi kotelezettseg volt a sony reszerol, mint ahogy azt az FB-s hozzaszolok szepen leirtak.

Ez a radio amugy velemnyem szerint nem otthoni tartos hasznalatra van tervezve, igy nem csodalkozom azzon -igaz, nem derul ki az irasbol, mire hasznalta a kedves mama- ha egy ev alatt tonkrement a mindennapi birizgalastol.

bendeguz75 [08:57:35] @tlantos: 10 ezer Ft ertekhatar alatt nincs szavatossagi kotelezetsege az eladonak, kizarolag a jotallasi (koznyelvben garancia) ami kotelezo volt reszukrol. A sony a 30% felajanlasaval tulteljesitette torvenyi kotelezettseget.

bendeguz75 [09:03:39] @bendeguz75: De lehet jotallasi sincs.... ennek utananezek.

FDToth [09:05:33] @bendeguz75: kellékszavatosság: "...tartós használatra rendelt dolog esetében, illetve fogyasztói szerződéseknél három év. E határidőkön túl azonban már az igények nem érvényesíthetők."
keversz vmit. A sony 1 évet ad, de a rádiókra is 3 év szavatosság van, csak ezt kb a fogyasztók és kereskedők 2-3%-a tudja ;)

joska61 [10:39:34] Én igazán jól szórakoztam Zoltánon. Tényleg. Ilyenek naponta járnak be hozzám a boltba, azokon is jól szoktam szórakozni. :-)

bendeguz75 [10:53:32] @FDToth: Szerintem az eleg regi torveny. mert a 2013-as jogszabaly szerint
6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]
(1) A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.

valamint: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
2. § (1)2 A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A kotelezo jotallas ala eso termekeket pedig a rendelet melleklete tartalmazza:
mellekletben: 16. híradástechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett,

RosszQtya [11:27:43] szerintem meg örüljön, hogy a gari időn túl foglalkoztak a problémájával.... ez a sony részéről egy szivesség!

FDToth [11:31:25] @bendeguz75: megint figyelmetlen vagy, ha tovább olvasod az elsőt, akkor: "Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el."

a 151/2003 az jótállás, az meg egy év, most szavatosságról beszélek.

FDToth [11:37:32] @bendeguz75: de akkor:

"Alaphelyzetben a kötelező jótállás ideje egy év, a fogyasztói szerződés alapján járó szavatossági idő két év. Tekintettel arra, hogy mindkettő a vásárlás, illetve az üzembe helyezés időpontjával kezdődik, a jótállás lejárta után még egy év szavatossági idő marad. A ptk. 308/A § (1) bekezdése szerint azonban, ha a jogosult igényét menthető okból nem tudja érvényesíteni, különösen akkor, amennyiben a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva a fenti határidőn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje tartós használatra rendelt cikkeknél a teljesítés időpontjától számított három év. Ezért szoktuk praktikusan azt mondani, hogy a jótállási idő lejártát követően még két év szavatosság is jár a termékre."

Remélem így világos! ;) OFE

Sandor Akarki [22:21:36] Rajzold le stl-be és kinyomtatom neked az alkatrészt. :)

Exa owner [17:06:47] Ezt a phaszt. Egy kis kontakt spray megoldja, és megint hasít a mamának egy évig a szerkezet.

A bejegyzés trackback címe:

https://bestofhomar.blog.hu/api/trackback/id/tr478776562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása